Voor het toepassen van Social Media Marketing zal je verschillende soorten tools moeten gebruiken.
Deze tools maken het mogelijk om je doelstellingen beter in kaart te brengen en om je progressie voor je content te analyseren.
Omdat er heel veel soorten Social Media Marketing tools zijn is het lastig om een keuze te maken.
Vandaar dat het we makkelijker hebben gemaakt om de beste Social Media Marketing tools voor je op een rijtje te zetten, zo weet je welke tools je kunt gebruiken.
#1: Biteable
Het creëren van content voor sociale media is een essentieel onderdeel van Social Media Marketing.
Visuele content krijgt drie keer meer engagement op Twitter dan gewone oude tekst, dus goede visuele content kan je helpen om het naar een hoger niveau te tillen.
Met Biteable kun je eenvoudig aantrekkelijke, onderhoudende en informatieve korte video’s maken die je kunt delen op sociale media.
Met een groot aantal gratis videosjablonen, beeldmateriaal, muziek en geanimeerde scènes is Biteable een ideale optie voor iedereen die snel studiokwaliteit wil creëren.
Zonder dure middelen zoals film- of geluidsopnameapparatuur nodig te hebben.
#2: Buzzsumo
Onderzoek is een cruciaal onderdeel van marketing.
Als je het goed wilt doen en je concurrenten in het stof wilt laten staan, moet je begrijpen wat ze doen en of wat je doet werkt.
Buzzsumo is een onderzoekstool die je vertelt hoe het met uw inhoud gaat en wie het woord verspreidt.
Soms als je gaat zitten om inhoud te creëren, sta je in brand.
Andere keren is het net als tanden trekken en ben je gewoon dankbaar dat je een deadline hebt gehaald.
Het is onmogelijk om succes te garanderen, maar een tool als Buzzsumo kan je helpen de kansen te vergroten.
#3: Missinglettr
Social media promotie is van cruciaal belang voor succes in de online wereld, maar het plannen van berichten is niet echt iets wat leuk is om te doen.
Zelfs als je een tool gebruikt om je te helpen bij het versnellen van het proces om al je kanalen in één keer te posten, moet je nog steeds de tekst en afbeeldingen voor elke post handmatig invoeren.
Missinglettr helpt je het proces van het creëren van sociale inhoud te automatiseren door de inhoud van je blogberichten over een bepaalde periode te verdelen.
Dit betekent dat je je kunt richten op het schrijven van long-form blogs terwijl iemand anders zorgt voor de creatieve kant van sociale promotie en het plannen van berichten.
#4: Hootsuite
In de wereld van de sociale media behandelt Hootsuite meerdere social media-accounts, waardoor ze onder één login op één dashboard staan.
Je kunt je hiervoor gratis aanmelden.
Dit is een van de meest populaire social media management tools van dit moment.
Hootsuite maakt samenwerking tussen teamleden en een goedkeuringsproces mogelijk.
Naast het grote voordeel van het zien van alles op één centrale plek, kunt je ook taken toewijzen en updates inplannen.