Wat is Social Media Marketing? (SMM)

De kans is aanzienlijk groot dat je wel eens gehoord hebt van sociale-media marketing is het gebruik van sociale-mediaplatforms om verbinding te maken met het publiek om jouw merk op te bouwen, de verkoop te verhogen en het website verkeer te stimuleren.

Dit houdt in dat je geweldige content publiceert op je social media-profielen, dat je luistert naar je volgers, dat je jouw resultaten analyseert en dat je social media-advertenties uitvoert.

De belangrijkste sociale-mediaplatforms (op dit moment) zijn Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest, YouTube en Snapchat.

Er zijn ook een aantal sociale-media management tools die bedrijven helpen om het meeste uit de bovengenoemde sociale-mediaplatforms te halen.

Hieronder zullen we je wat meer over de voordelen en nadelen van social media marketing laten zien. 

De voordelen van social media marketing

Hoe kan sociale media je helpen je bedrijfsdoelstellingen te bereiken?

Sommige bedrijven gebruiken social media om hun naamsbekendheid te vergroten, andere gebruiken het om het verkeer en de verkoop op hun website te stimuleren.

Sociale media kunnen je ook helpen bij het genereren van betrokkenheid bij je merk, het creëren van een community en het dienen als een klantenservicekanaal voor uw klanten.

Social media marketing voor kleine bedrijven begint meestal met een consistente aanwezigheid op social media.

Bijna drie miljard mensen maken gebruik van sociale media.

Door aanwezig te zijn op social media platforms, geef je jouw merk de kans om ontdekt te worden door je toekomstige klanten.

De nadelen van social media marketing

Er zitten maar weinig nadelen aan social media marketing.

Het grootste nadeel is het feit dat je social media marketing echt goed moet toepassen.

Doe je dit niet dan kan dit het imago van je bedrijf schaden.

Om dit te realiseren zal je dus vaak een professional moeten inschakelen, dit brengt kosten met zich mee.

Dit is natuurlijk niet zo erg, het is namelijk een investering die je maakt voor je bedrijf.

Los van dit nadeel is er geen enkele reden waarom jij als ondernemer niet zou moeten kiezen voor een vorm van social media marketing voor het bedrijf. 

Een voorbeeld van social media marketing

Er zijn talloze manieren waarop je in staat bent om social media marketing te gebruiken voor jouw onderneming.

Wanneer je meer middelen hebt om je social media marketing te laten groeien, is het bijvoorbeeld mogelijk om te kiezen voor social media advertising.

Social media advertenties stellen je in staat om een breder publiek te bereiken dan degenen die je volgen.

Social media reclameplatforms zijn tegenwoordig zo krachtig dat je precies kunt aangeven aan wie je jouw advertenties moet laten zien.

Je kunt doelgroepen creëren op basis van hun demografie, interesses, gedrag en meer.

Zo is er op dit moment op Facebook een hoop reclame te vinden over talloze soorten cursussen om social media marketing te leren.

Deze advertenties zijn speciaal gericht op jongeren en laten goed zien wat social media marketing voor effect kan hebben. 

Zelf succesvol worden met Social Media Marketing?

Wil je zelf leren hoe jij een succesvolle Social Media business kunt opzetten? Dan raden wij jou de Agency Masterclass aan om te volgen.

Je gaat in deze cursus stap-voor-stap leren hoe jij jouw eigen Social Media Marketing business kunt gaan opzetten.

In onze Agency Masterclass review lees je alles over deze complete cursus.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *