Welke verschillende Social Media Platforms zijn er?

Als het aankomt op social media platforms zijn er nogal wat opties om voor te kiezen.

Wanneer we alle social media platforms zouden opnemen zouden we echt een lange tijd bezig zijn.

Toch hebben we hieronder een selectie gemaakt met de meest gebruikte en vooral meest populaire social media platforms van dit moment. 

#1: Facebook

Facebook is de grootste social media site die er is, met meer dan twee miljard mensen die er elke maand gebruik van maken.

Dat is bijna een derde van de wereldbevolking.

Er zijn daarnaast meer dan 65 miljoen bedrijven die Facebook Pages gebruiken en meer dan zes miljoen adverteerders die hun bedrijf actief promoten op Facebook.

Dit maakt het een prima vrije keuze als je zelf aanwezig wilt zijn op sociale media met een persoonlijke pagina of met een bedrijfspagina.

Het is gemakkelijk om te beginnen op Facebook omdat bijna alle inhoud op Facebook gebruikt kan worden – tekst, afbeeldingen, video’s, live video’s en verhalen.

#2: YouTube

YouTube is een platform voor het delen van video’s, waar gebruikers dagelijks een miljard uur aan video’s bekijken.

Om te beginnen kun je een YouTube-kanaal voor maken waar je video’s kunt uploaden voor je abonnees om deze te bekijken, te bekijken, te voorzien van opmerkingen en om te delen.

Naast het feit dat YouTube (eigendom van Google) de op één na grootste social media site is, staat het ook vaak bekend als de op één na grootste zoekmachine na Google.

Dit maakt het een super populair social media kanaal.

En als jij een leuk eigen YouTube-kanaal weet op te bouwen met veel volgers kan je er ook nog leuk mee verdienen ook 😉

Denk maar aan de bekende influencers van tegenwoordig.

#3: WhatsApp

WhatsApp is een messaging app die gebruikt wordt door mensen in meer dan 180 landen.

Aanvankelijk werd WhatsApp alleen gebruikt door mensen om te communiceren met hun familie en vrienden.

Geleidelijk aan begonnen mensen te communiceren met bedrijven via WhatsApp.

WhatsApp heeft haar bedrijfsplatform verder uitgebouwd om bedrijven in staat te stellen een goed zakelijk profiel te hebben.

En ook klantenondersteuning te bieden en updates te delen met klanten over hun aankopen.

#4: Messenger

Messenger was vroeger een messaging functie binnen Facebook, maar sinds 2011 heeft Facebook van Messenger zelf een standalone app gemaakt en de functies ervan sterk uitgebreid.

Bedrijven kunnen nu adverteren, chatbots maken, nieuwsbrieven versturen en meer op Messenger.

Deze functies hebben bedrijven een groot aantal nieuwe manieren gegeven om met hun klanten in contact te komen.

Uiteraard is het ook gewoon een app die je kunt gebruiken om jouw familie en vrienden een berichtje te sturen. 

#5: WeChat

WeChat is net als WhatsApp en Messenger uitgegroeid van een messaging app tot een alles-in-één platform.

Naast messaging en bellen kunnen gebruikers WeChat nu ook gebruiken om online te winkelen en offline te betalen.

Zo ook geld over te maken, te reserveren, taxi’s te boeken en nog veel meer.

WeChat is het meest populair in China en sommige delen van Azië.

Doordat deze app voornamelijk gericht is op de Chinese markt is het niet echt een app die wij gebruiken, al heeft het platform dus echt een hoop bezoekers en gebruikers. 

En zou het als nog het proberen waard kunnen zijn.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *