Wat is een Cost per click (CPC)

Costs per click is een social media reclame metriek die je vertelt hoeveel je gemiddeld betaalt voor elke klik op je advertentie.

Als je social media marketing doel is om verkeer naar een landingspagina of een stuk van de inhoud te krijgen dan zal dit van cruciaal belang zijn voor de totale CPC.

Een lage CPC betekent dat je meer verkeer krijgt tegen een lagere prijs, terwijl een hoge CPC betekent dat je veel betaalt voor het verkeer.

CPC kan variëren op basis van vele factoren, waaronder de groep waar je jouw advertentie tot richt, op welke locaties je jouw advertenties richt en hoe relevant je advertentie is voor je doelgroep.

Bij het bepalen van een strategie voor social media marketing is de hoogte van de Cost per click dus echt enorm belangrijk.

Wil je echt serieus aan de slag gaan met social media marketing? Dan raden wij jou de Agency Masterclass van Mitchell Weijerman aan.

Hierin ga je exact leren hoe jij zelf een succesvolle social media business op gaat zetten.

In onze review over de Agency Masterclass lees je alles over deze complete cursus.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wij maken op onze website gebruik van cookies om je beter en persoonlijker te helpen. Als je verder gebruik maakt van onze website gaan wij ervan uit dat je dat goedvindt. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op "cookies toestaan" om jou de best mogelijke browse-ervaring te bieden. Als je deze website blijft gebruiken zonder jouw cookie-instellingen te wijzigen of als je hieronder op "Accepteren" klikt, ga je hiermee akkoord.

Sluit