Een boosted post is een Facebook-post waar je geld in stopt om het bereik te vergroten.
Ze staan ook wel bekend als gepromoveerde berichten.
De boosted posts verschillen van Facebook-advertenties in die zin dat ze beginnen als organische berichten en vervolgens extra betaald bereik krijgen op basis van je uitgaven.
Ook kun je ze direct vanaf je Facebook-pagina lanceren zonder gebruik te maken van Ads Manager.
Net als Facebook-advertenties, kun je boosted posts richten op een specifieke doelgroep en een exacte boost duur en budget in te stellen.
Wij raden je echt aan om gebruik te maken van boosted posts als je op zoek bent naar een eenvoudige manier om jouw doelgroep te bereiken.
Het kost inderdaad best wat om een boosted post op te zetten, maar wanneer dit zorgt voor meer verkopen zal je de kosten er zo weer uit hebben.
Zou je hier meer over willen leren? Dan raden wij jou aan de SMMB Masterclass van Boyd Hoek te volgen.
Hierin gaat hij jou precies leren hoe jij zelf winstgevende advertenties maakt op bijvoorbeeld Facebook en Instagram.
In onze review over de SMMB Masterclass lees je alles over deze complete cursus.