Het aantal ontvangers van HTML-berichten dat je e-mail heeft geopend, meestal als percentage van het totale aantal verzonden e-mails.
De open rate wordt beschouwd als een belangrijke maatstaf voor het beoordelen van het succes van een e-mailcampagne, maar er zijn verschillende problemen.
Het percentage geeft alleen het aantal geopende e-mails weer van het totale aantal verstuurde e-mails, niet alleen de e-mails die daadwerkelijk zijn afgeleverd.
Opening kan ook niet worden berekend op basis van sms-mails.
Ook zijn er e-mailclients die de inhoud van een bericht scannen zonder het bericht daadwerkelijk te openen, wat ten onrechte wordt berekend als een openstaand bericht.
Zoals je wel kunt begrijpen zal je er alles aan moeten doen om de open rate zo hoog mogelijk te krijgen.
Dit doe je voornamelijk door de juiste content te leveren aan je lezers.
Wil je hier meer over leren en zelf mailings gaan versturen? Dan raden wij jou de Enormail e-mailmarketing software aan.
Hiermee kun jij zelf heel eenvoudig mailings versturen en een mailinglijst opbouwen.
Met als groot voordeel dat het geheel Nederlands is.
Ontdek het allemaal in onze Enormail review >>