Het Google Adwords-programma biedt mensen de mogelijkheid om advertenties te plaatsen op het Google-zoeknetwerk.
Je kunt ervoor kiezen om advertenties uit te voeren op de zoekresultatenpagina’s (de advertenties bevinden zich bovenaan, onderaan of langs de zijkant van het scherm).
Maar je kunt er ook voor kiezen om advertenties uit te voeren in het contextuele advertentienetwerk van Google.
Deze omvat websites in het Google Adsense-programma.
Met Adwords bepaal je waar je advertenties worden uitgevoerd en wat de prijs is die je bereid bent te betalen.
Dit maakt het toegankelijk voor ieder soort budget.
Je betaalt per klik (PPC). Dit is dus wanneer iemand op je advertentie klikt.
Je kunt ook betalen per maximale bod per klik.
Je kunt daarnaast exacte sleutelzinnen kiezen waarvoor je jouw advertenties wilt laten lopen.
Dit maakt het een zeer gecontroleerd platform om op te adverteren.
Je hebt veel controle over waar je Adwords-advertenties worden getoond, maar deze flexibiliteit maakt het wel wat minder makkelijker.
Het is aan te raden om een training in Adwords te volgen als je er alles uit wilt halen.