Website Hoger In Google komen?: SEO Startersgids 2020

Gemiddelde leestijd: 44 minuten
website hoger in google seo linker zijkant

Met jouw website hoger in google komen in 2020?

Vandaag de dag zijn er echt ontzettend veel websites te vinden op het internet dus dat maakt de uitdaging een stuk groter.

Door deze verscheidenheid aan websites is het natuurlijk van cruciaal belang dat je er alles aan doet om jouw site zo hoog mogelijk in de zoekmachines te krijgen.

Dé manier om te zorgen voor een hogere positie binnen onder andere Google en Bing is door middel van SEO.

Aangezien de kans klein is dat je precies weet hoe je dit moet doen (je bent namelijk niet voor niets hier gekomen) hebben we in dit artikel alles op een rijtje gezet wat je moet weten.

Door deze startergids door te nemen zal ook jij in staat zijn om je website binnen no time hoger in Google te krijgen.

Zo kan ook jij je concurrenten net even iets sneller af zijn!

Lees hieronder snel verder!

Inhoudsopgave

SEO optimalisatie – wat is het eigenlijk? 

Laten we eerst eens kijken naar wat SEO eigenlijk inhoudt en waar het voor staat.

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, ook wel “zoekmachine optimalisatie.”

Het draait hier om het verhogen van het websiteverkeer door middel van niet-betaalde (ook bekend als “organische”) zoekmachineresultaten.

Ondanks het acroniem gaat SEO net zo goed over mensen als over de zoekmachines zelf.

Het gaat om het begrijpen van wat mensen online zoeken, de antwoorden die ze zoeken, de woorden die ze gebruiken en het soort inhoud dat ze willen consumeren.

Als je de antwoorden op deze vragen kent, kun je verbinding maken met de mensen die online zoeken naar de oplossingen die jij als ondernemer te bieden hebt. 

Zoekmachines zijn namelijk een soort antwoordmachines.

Ze verzamelen miljarden websites bij elkaar en evalueren duizenden factoren om te bepalen welke inhoud het beste antwoord geeft op jouw vraag.

Zoekmachines doen dit alles door alle beschikbare inhoud op het internet (webpagina’s, PDF’s, afbeeldingen, video’s, enz.) te doorzoeken en te catalogiseren via een proces dat bekend staat als “kruipen en indexeren”.

De organische zoekresultaten zijn de resultaten die worden verdiend door effectieve SEO technieken.

Vroeger waren deze gemakkelijk te herkennen.

De advertenties werden namelijk duidelijk als zodanig gelabeld.

Dit is vandaag de dag alleen niet meer zo.

Voor nu is het van belang om te onthouden dat organische zoekresultaten erg belangrijk zijn voor het verhogen van jouw positie binnen Google. 

Waarom hoger in Google komen – het belang van SEO voor Google? 

Goed, je weet nu wat SEO eigenlijk inhoudt.

Wat je alleen nog niet weet is wat de redenen zijn waarom jij ook goed moet denken aan de SEO waarde.

Kan je ook niet gewoon een website hebben zonder naar je SEO te kijken?

Helaas is dit niet mogelijk, SEO is dan ook echt noodzakelijk.

Om je een zo volledig mogelijk beeld te geven hebben we hieronder de belangrijkste voordelen van het toepassen van SEO voor jou op een rijtje gezet.

Zo weet je precies wat je te wachten zal staan: 

1. Gebruikers hebben steeds vaker een smartphone

Door tablets en smartphones is de behoefte aan SEO vooral voor kleine bedrijven toegenomen.

Mensen hoeven niet langer te wachten tot ze thuiskomen om hun computer te gebruiken om iets op te zoeken op het internet.

Ze kunnen overal zijn met een smartphone of tablet en toegang krijgen tot het web.

Mobiele zoekopdrachten overtreffen tegenwoordig de desktop doordat mensen onderweg onderzoek doen.

Kleine bedrijven kunnen hiervan profiteren omdat mensen zoeken naar dingen op het moment dat ze die nodig hebben en waarschijnlijk op dat moment een aankoop doen.

2. Je bent in staat om meer internetverkeer te krijgen 

Het optimaliseren van je site zal resulteren in een toename van het verkeer.

Dit is echt te zien in de verschillende rapportage tools die beschikbaar zijn op het web.

Zoals onder andere Google Analytics en Google Search Console.

Zodra de keyword rankings stijgen, zal het niet nodig zijn om betaalde advertenties op het internet te hebben.

Het verhogen van de rankings en het verkeer is geen eenvoudige taak.

Hoe lang duurt het voordat SEO echt begint te werken?

Het antwoord is dat het toch wel snel zo’n 3 tot 6 maanden duurt om een beetje de resultaten te zien.

Soms kan het vrij uitdagend zijn voor rankings om te verhogen in een gestaag tempo, omdat zoekmachines hun algoritmes van tijd tot tijd updaten.

Dit kan ervoor zorgen dat de rankings schommelen.

Toch is het van belang om geduld te hebben en consistent waardevolle content te blijven toevoegen.

3. Het kost nagenoeg niets om het te doen

Organische content is gratis.

Om je website te laten kruipen met behulp van bepaalde trefwoorden, hoef je je alleen maar bezig te houden met de SEO technieken.

Dit kan je uitbesteden aan een SEO specialist, maar je zou er ook voor kunnen kiezen om het zelf te doen.

In vergelijking met Adwords of betaalde reclame die honderden euro’s per week kan kosten ben je voor SEO echt een stuk minder kwijt.

Hierdoor is het dan ook gelijk een zeer toegankelijke optie om toe te passen voor jouw bedrijf. 

4. Je concurrenten doen het ook

Veel van de standaard manieren van adverteren (billboards, kranten en posters) raken verouderd.

Internet marketing heeft de wereld veroverd en SEO is snel gestegen.

De term Google, de meest populaire zoekmachine, is zelfs een werkwoord geworden.

Bing en Yahoo zijn de volgende in de rij en zijn ook zeer nuttige hulpmiddelen voor het zoeken.  

De beste manier om inkomsten te genereren is om je website te optimaliseren zodat deze zichtbaar is in de zoekmachines.

Iets wat jouw concurrenten momenteel heel waarschijnlijk ook al doen.

Om te voorkomen dat je achter blijft op de rest is het noodzakelijk om aan je SEO te werken.

Er is geen betere manier om je website, product of bedrijf te promoten dan een goed ontworpen en SEO-vriendelijke website.

5. Je kunt makkelijk je merk opbouwen

Het kan erg duur en ingewikkeld zijn om jouw merk op te bouwen, om nog maar te zwijgen over het verzinnen van een goed idee.

Je zou talloze promotionele artikelen naar consumenten kunnen sturen in de hoop dat sommige van hen zich je merk zullen herinneren wanneer het tijd is om een aankoop te doen.

Wat SEO kan doen is je merk gedenkwaardig maken door het versnellen van de branding campagne.

Zodra mensen bekend zijn met je producten of de diensten die je aanbiedt, zullen ze deze waarschijnlijk eerder willen kopen.

Als ze er blij mee zijn, zullen ze meer gebruik maken van je producten en diensten en hun vrienden over je vertellen. 

je eigen merk bouwen

Zoekmachines binnen Google – organische of betaalde content 

Het is belangrijk om te weten dat zoekmachines geld verdienen aan reclame.

Hun doel is om zoekopdrachten beter op te lossen, om bezoekers terug te laten komen en om ze langer op de pagina’s te houden.

Sommige SERP-functies op Google zijn organisch en kunnen worden beïnvloed door SEO.

Deze zijn onder andere featured snippets (een gepromoot organisch resultaat dat een antwoord in een vakje toont) en gerelateerde vragen (ook wel “People Ask” vakjes genoemd).

people also ask
People Ask Snippet

Het is de moeite waard om te benoemen dat er veel andere zoekfuncties zijn die meestal niet kunnen worden beïnvloed door SEO.

Deze functies hebben vaak gegevens die zijn verkregen uit eigen gegevensbronnen, zoals Wikipedia, WebMD en IMDb.

Terwijl betaalde reclame, sociale media en andere online platforms verkeer naar websites kunnen genereren, wordt het grootste deel van het online verkeer gedreven door zoekmachines.

Organische zoekresultaten ontvangen meer kliks dan de betaalde advertenties/websites.

Van alle zoekopdrachten klikt slechts 2,8% van de mensen namelijk op betaalde advertenties.

SEO is ook een van de enige online marketingkanalen die op de lange termijn gratis bezoekers blijft geven.

Als je goede content aanbiedt met de juiste zoekwoorden kan het internetverkeer erg snel toenemen.

Dit terwijl je voor reclame voortdurend moet blijven betalen om verkeer naar je site te sturen.

Zoekmachines worden steeds slimmer, maar ze hebben nog steeds onze hulp nodig.

Het optimaliseren van je site zal helpen om betere informatie te leveren aan zoekmachines.

Zo kan je inhoud beter worden geïndexeerd in de zoekresultaten.

Black vs. White hat SEO – bovenaan Google komen

Je weet nu al een stuk meer over het verbeteren van de SEO waarde van jouw site en de redenen waarom dit eigenlijk zo belangrijk is om te doen.

Het is van belang om even stil te staan bij de diverse SEO technieken.

Over het algemeen maken we een onderscheid tussen Black en White hat SEO.

Black hat SEO is een verzamelnaam voor onethische praktijken om de positie van een website in de zoekmachine resultaten pagina te verbeteren.

Ze zijn ontworpen om zoekmachines te beïnvloeden zonder rekening te houden met de bezoeker zelf.

Black hat SEO kan je in korte tijd naar de top van de SERP brengen, maar zoekmachines zullen waarschijnlijk de website vroeg of laat bestraffen en verbieden.

Lijsten van overtredingen zijn te vinden in de Webmaster Guidelines van Google of de Webmaster Guidelines van Bing.

White hat SEO is daarentegen een verzamelnaam voor ethische technieken die zich houden aan de richtlijnen en regels.

De basisonderdelen van White hat SEO zijn: kwaliteit en relevante inhoud, algemene website optimalisatie, linkbuilding.

White hat SEO is een lange termijn strategie gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring.

In het algemeen is deze vorm van SEO dus het beste om te gebruiken voor jouw website.

Er is ook een term die de Grey Hat SEO wordt genoemd.

Dit is een techniek waarbij je minder risico’s kunt nemen in vergelijking met de Black Hat technieken.

Grey Hat technieken zijn niet duidelijk gedefinieerd door Google, dit maakt ze dan ook erg populair om toe te passen.

Toch zijn de White Hat technieken het beste voor de lange termijn. 

In onderstaande video legt Bart van Klik Proces het je allemaal nog duidelijker uit.

Zoekwoorden voor Google vinden – waar moet je op letten? 

Voor SEO is het gebruik van zoekwoorden noodzakelijk.

Met behulp van zoekwoorden zorg je er namelijk voor dat mensen bij jouw site terecht zullen komen.

Hoewel het voor de hand liggend lijkt dat je zoekwoorden moet pakken die passen bij je bedrijf is het vinden van de juiste zoekwoorden nog niet zo eenvoudig.

Ben je bijvoorbeeld een slotenmaker in Amsterdam dan zal je niet zomaar ‘slotenmaker Amsterdam’ kunnen gebruiken.

De kans is namelijk groot dat alle andere bedrijven dit ook al doen.

In het begin is het dan ook erg verstandig om eerst gebruik te maken van long tail zoekwoorden.

Dit zijn vaak zoekwoorden van 4 of meer woorden waar over het algemeen minder concurrentie opzit.

Je gaat hiermee zeker in het begin makkelijker scoren in de zoekresultaten.

Voor het vinden van zoekwoorden zijn de onderstaande factoren van cruciaal belang. 

Tip: Gebruik Answer The Public voor het vinden van allerlei relevante zoekwoorden rondom jouw gekozen zoekwoord.

Answer The Public

zoekwoorden answer the public

1. Zoekvolume 

De eerste factor om te overwegen is hoeveel mensen daadwerkelijk op zoek zijn naar een bepaald zoekwoord.

Hoe meer mensen er op zoek zijn naar een trefwoord, hoe groter het publiek is dat je wilt bereiken.

Als niemand op zoek is naar een bepaald trefwoord, is er geen publiek beschikbaar om je inhoud te vinden door middel van zoeken.

Dit is dan ook echt gelijk het eerste waar gekeken naar moet worden.

Aangezien niet iedereen bekend is met het onderzoeken van de zoekvolumes wordt er vaak gekozen om een SEO specialist in te schakelen.

Dit bespaart je uiteraard en zeker in het begin veel tijd, want een goed zoekwoordonderzoek heb je niet zomaar even snel gedaan.

Deze persoon zal vervolgens bekijken welke zoekwoorden er populair zijn en wat de betreffende zoekvolumes zijn voor deze zoekwoorden. 

Uiteraard kun je dit ook gewoon prima zelf doen alleen moet je er dan wel rekening mee houden dat er best wat tijd in gaat zitten.

Handige programma’s die je hiervoor kunt gebruiken zijn bijvoorbeeld SEM Rush, Ahrefs, Ubersuggest, Yoast Suggest, Google Suggest en uiteraard de zoekwoordplanner van Google Adwords.

2. Relevantie 

Als er vaak naar een term wordt gezocht is dat geweldig.

Maar hoe zit het dan als het woord niet relevant is voor jouw klanten?

Relevantie lijkt op het eerste gezicht eenvoudig.

Als je software voor e-mailmarketingautomatisering verkoopt wil je niet verschijnen voor zoekopdrachten die niets met je bedrijf te maken hebben.

Mensen die hondenvoer zoeken hebben nu eenmaal niets te maken met je bedrijf.

Maar hoe zit het met termen als “e-mailmarketingsoftware?

Hier wordt het al lastiger.

Je zal dus altijd na moeten denken over de relevantie van de termen die je hebt gekozen.

Alleen met relevante termen is het mogelijk om de klant binnen te halen. 

3. Concurrentie 

Zoals bij elke zakelijke kans wil je bij SEO de potentiële kosten en de kans op succes in overweging nemen.

Voor SEO betekent dit dat je de relatieve concurrentie moet weten voor jouw zoektermen.

We hebben al verteld dat je in combinatie met het zoekvolume moet kijken naar termen die niet door alle andere bedrijven worden gebruikt.

Je zal juist op zoek moeten gaan naar termen die nog niet door alle andere concurrenten gebruikt worden.

Dit zorgt er namelijk voor dat jij de enige bent die gevonden wordt op deze zoekwoorden. 

We begrijpen maar al te goed dat je het lastig vindt om met de zoekwoorden aan de slag te gaan.

Begrijp ons dan ook echt niet verkeerd, het is namelijk ook gewoon best lastig om te doen en een tijdrovend klusje.

Zelfs professionele SEO specialisten hebben er nog wel eens moeite mee.

Hoe kan je het dan toch doen voor je bedrijf vraag je je af?  

Op de eerste plaats moet je begrijpen wie je potentiële klanten zijn en waar ze waarschijnlijk naar zullen zoeken.

Als je nog niet begrijpt wie je klanten zijn, is dit een goede plek om te beginnen.

Niet alleen voor je SEO, maar ook voor je bedrijf zelf.

Hiervoor kan je voor jezelf de volgende vragen proberen te beantwoorden voor jouw doelgroep: 

  • In wat voor soort dingen zijn ze geïnteresseerd?
  • Welke problemen hebben je klanten eigenlijk?
  • Wat voor soort taal gebruiken ze om de dingen te beschrijven die ze doen? 
  • Van wie kopen ze nog meer dingen en wat kopen ze precies? 

Zodra je deze vragen hebt beantwoord heb je alvast een soort selectie voor trefwoorden en domeinen om je te helpen extra trefwoordideeën te krijgen.

Neem de lijst met antwoorden die je prospects en klanten beschrijven en gebruik vervolgens keyword tools zoals Google’s eigen keyword tool of tools zoals Uber Suggest of SEM Rush keyword tool om zoekwoorden te vinden.

Door een bepaald woord in te vullen krijg je suggesties voor mogelijke zoekwoorden om te kiezen.

Dit maakt het al een stuk makkelijker om tot de beste zoekwoorden voor jouw site te komen. 

Dé beste toevoegingen voor een betere SEO waarde – on page optimalisatie

Zoals je nu wel zult begrijpen is het echt noodzakelijk om aan de slag te gaan met de SEO waarde van jouw website om hoger in google te komen.

Zoekmachine-algoritmen hebben een lange weg afgelegd en zijn geavanceerder geworden.

Daar waar voorheen content, titels en beschrijvingen vol met trefwoorden genoeg waren om een hoge positie in de zoekresultaten te bereiken is dat nu niet meer het geval.

Een van de grootste verbeteringen van zoekmachines is dat ze rekening houden met de menselijke factor, met andere woorden.

Precies, ze kijken naar de betrokkenheid van de gebruiker.

Om ervoor te zorgen dat jij kan werken aan een hogere positie binnen Google is het handig om de onderstaande zaken allemaal te gebruiken.

Deze zijn namelijk van invloed op de totale SEO waarde van jouw site. 

1. Meta-tags

Meta-tags zijn een onderdeel van de HTML-code.

Ze beschrijven de inhoud van de website.

De belangrijkste zijn metatitels en metabeschrijvingen.

Meta-titels en beschrijvingen vol met sleutelwoorden hebben geen directe invloed op je positie binnen Google, maar blijven een sterke psychologische factor die de CTR en de algehele gebruikersbetrokkenheid beïnvloedt.

Daarom zijn ze nog steeds erg belangrijk voor SEO.

Luister niet naar mensen die zeggen dat title-tags en metabeschrijvingen helemaal niet belangrijk zijn.

Hou er echt wel rekening mee dat Google algoritme titels en beschrijvingen verandert om hun relevantie voor de zoekopdracht beter aan te geven voor het geval je exemplaar niet genoeg overeenkomt.

Er zijn veel tools en plug-ins (bijv. Yoast voor WordPress) die je inhoud analyseren in termen van focus zoekwoord gebruik in metatitel, metabeschrijving, koppen, algemene zoekwoord dichtheid, alt-afbeeldingsattributen en andere.

Door deze programma’s te gebruiken kan je precies zien of jij het op de juiste manier hebt gedaan. 

2. Titeltags en koppen

Vervolgens is het tijd om naar de koppen en titels te kijken van de content die je op jouw site neerzet.

Maak een aantrekkelijke title-tag, meta-beschrijving en koppen.

Houd rekening met wat we al kort hebben gezegd.

Je belangrijkste focus zoekwoord moet er nog steeds zijn, zodat gebruikers weten waar je website over gaat.

Probeer deze zoveel mogelijk aan het begin van de zin te plaatsen, zodat Google jouw zoekwoord direct kan ontdekken.

Gebruik de metabeschrijving als toepassing voor een call-to-action (CTA).

Overtuig zowel gebruikers als zoekmachines ervan dat je website de website is waarop geklikt moet worden.

Denk opnieuw aan de gebruikersbetrokkenheid.

Overdrijf het dus niet door goedkope of te goedkope woorden te gebruiken.

Kijk naar je concurrenten, analyseer wat voor hen werkt en bouw vervolgens je eigen strategie.

Zoals je hierboven kunt zien heeft het 1e voorbeeld een juiste titel en is niet te lang, waardoor Google dat goed kan tonen aan zijn bezoekers.

Bij het 2e voorbeeld is de titel te lang en wordt deze tussentijds afgebroken.

Dit is te zien aan de puntjes bij het einde van de titel.

Let er dus goed op dat je de titel ook zeker niet te lang maakt.

3. Multimedia

Wil je veel bezoekers bereiken en echt hoog in Google komen te staan?

Gebruik dan altijd afbeeldingen, infographics, grafieken en video’s.

Ze leiden tot lagere bounce rates en een hogere betrokkenheid.

Sommige dingen moeten op de goede ouderwetse manier worden geschreven, maar multimedia is echt een must voor bedrijven die een zo goed mogelijke SEO waarde proberen na te streven.

Videostreaming is een van de populairste marketingtrends van de afgelopen jaren.

Bovendien motiveren ze mensen om je content leuk te vinden, te delen of te voorzien van een reactie.

Optimaliseer daarnaast afbeeldingen door gebruik te maken van relevante bestandsnamen, alt-afbeeldingsattributen en de bestandsgrootte.

Vergeet niet om transcripties op te nemen zodat je geen belangrijke trefwoorden verliest.

Door aan deze dingen te denken zal je SEO waarde al gelijk een stuk beter worden. 

4. Uitgaande en interne links

Het is vervolgens tijd om te kijken naar uitgaande en interne links op je website zelf.

Het gebruik van uitgaande links geeft een relevant signaal van je onderwerp aan Google.

Zorg ervoor dat je naar relevante en gezaghebbende bronnen linkt.

Interne links zijn een perfecte manier om je andere artikelen of website-onderdelen te promoten.

Het maakt het makkelijker voor de bezoeker om ze te bezoeken en leidt tot een grotere betrokkenheid.

Interne links helpen Google-bots ook om de structuur van de website te begrijpen.

Uitgaande links verbeteren misschien niet direct je ranking, maar toch is het zeer aan te raden om ze te gebruiken.

Gebruik tot 2-3 interne links, afhankelijk van de lengte van de inhoud.

Zoekmachines scannen deze links, dus probeer niet vals te spelen en zorg er dus voor dat je geen gebroken links hebt.

Dit is namelijk nadelig voor je SEO waarde. 

gebroken links

5. Blog

Blogs zijn erg populair, vooral in de laatste jaren is het echt populair geworden om ook een blog op te zetten voor jouw bedrijf.

Een goede blog is een grote bron van gebruikersbetrokkenheid.

Niet alleen voor mensen die een carrière willen beginnen als blog eigenaar, maar ook voor bedrijven die online bepaalde producten aanbieden aan hun klanten.

Bloggen is ook een manier om geld te verdienen door te doen waar je van houdt.

Unieke blogs met diepgaande artikelen, gidsen en how-tos kunnen van je blog een gerespecteerde blog in de industrie maken.

Je kunt echt creatief zijn met de soorten content die je op jouw blog publiceert.

Dit maakt het dan ook gelijk zo’n goede aanvulling voor jouw website 

6. Productpagina’s

Kwaliteitsvolle productpagina’s zouden de topprioriteit moeten zijn van elk online bedrijf.

Ze worden vaak gebruikt als landingspagina’s voor PPC-campagnes, waaronder de AdWords re-marketing of betaalde sociale media.

Als het gaat om e-Commerce is een begrijpelijke taal een must om het product zo duidelijk mogelijk te beschrijven.

Gebruik professionele foto’s van producten en schrijf aantrekkelijke teksten.

Door middel van productpagina’s ben je ook gelijk in staat om te zorgen voor een hogere SEO waarde nu er meer pagina’s te vinden zijn op jouw website. 

Denk ook aan de Off-Page SEO-optimalisatie

Naast de on-page SEO elementen waar je organisatie controle over heeft, zijn er ook off-page SEO factoren die jouw ranking kunnen beïnvloeden om zo met jouw website hoger in google te komen.

Hoewel je geen directe controle hebt over deze off-pagina factoren zijn er manieren waarop je jouw kansen kunt verbeteren om deze factoren in je voordeel uit te laten werken.

Hier zijn een paar van de verschillende off-pagina SEO factoren die invloed kunnen hebben op je positie binnen de zoekmachines:

1. Vertrouwen 

Vertrouwen wordt een steeds belangrijkere factor in de Google ranking van een site.

Dit is hoe Google bepaalt of je een legitieme site hebt die bezoekers kunnen vertrouwen.

Een van de beste manieren om het vertrouwen te verbeteren is door het opbouwen van kwaliteitsbacklinks van sites die gezag hebben.

2. Links 

Een van de meest populaire manieren om off-page SEO op te bouwen is door middel van backlinks.

Je moet hier voorzichtig mee zijn aangezien sites die spammen er voor kunnen zorgen dat je site wordt verbannen uit de zoekmachines.

Neem in plaats daarvan de tijd om relaties op te bouwen met influencers en fans die kwaliteitsvolle inhoud creëren en die in hun eigen inhoud terug naar je site linken.

3. Sociaal 

Een andere belangrijke off-pagina SEO factor zijn sociale signalen, zoals likes en shares.

Als het gaat om het stimuleren van SEO, wil je op zoek gaan naar kwaliteitsaandelen van influencers.

Hoe meer kwaliteitscontent je publiceert, hoe groter de kans is dat mensen jouw content met anderen gaan delen.

Hoewel je geen directe controle hebt over wat er buiten je bedrijf gebeurt, kun je jouw kansen op het verbeteren van off-page SEO vergroten door simpelweg kwaliteitscontent te creëren die anderen waardevol vinden.

Door je SEO betekenis te geven, kun je de aandacht van meer zoekmachine gebruikers trekken.

Hoe relevanter en interessanter je content is, hoe groter de kans is dat anderen naar je content linken en deze delen op sociale media.

Hoe meer mensen jouw content vertrouwen, hoe meer de zoekmachines dat ook zullen doen. 

social likes

Handige tips voor een betere SEO waarde

Door op de bovenstaande zaken te letten en door dit allemaal in te vullen zal ook jij in staat zijn om de SEO waarde van je site al aanzienlijk te vergroten.

Hoewel er teveel tips zijn om allemaal op te noemen als het aankomt op de SEO waarde van je site hebben we hieronder toch een paar handige tips voor je op een rijtje gezet.

Door ook op deze onderstaande dingen te letten zal je ervoor kunnen zorgen dat je een nog betere SEO waarde zult krijgen voor je site: 

Tip #1: Paginasnelheid

Zoekmachines leggen steeds meer nadruk op het hebben van een site die snel kan laden.  

Het goede nieuws is dat dit niet alleen gunstig is voor zoekmachines, maar ook voor je gebruikers en de conversiepercentages van je site.

Google heeft hier eigenlijk een handig hulpmiddel voor gecreëerd om je enkele specifieke suggesties te geven over wat je op je site kunt veranderen om problemen met de snelheid van de pagina’s aan te pakken.

Door middel van de Google tools kan je precies zien hoe snel jouw pagina eigenlijk kan laden. 

Handige tools hiervoor zijn bijvoorbeeld :

PageSpeed Insights

GTmetrix

Tip #2: Mobiele gebruiksvriendelijkheid 

Als je site veel zoekmachineverkeer heeft van mobiele zoekopdrachten en de klanten de site makkelijk kunnen openen zal dit een invloed hebben op je positie op mobiele apparaten.

Dit is echt een belangrijke factor geworden voor je SEO waarde.

In sommige niches weegt mobiel verkeer al zwaarder dan desktopverkeer.

Google kondigde onlangs een algoritme-update aan die specifiek op dit punt is gericht.

Wees je hier dus van bewust en denk aan de mobiel vriendelijkheid van jouw site. 

Tip #3: Header responscodes 

Header responscodes zijn een belangrijk technisch SEO aspect.

Als je niet bijzonder technisch bent, kan dit een complex onderwerp zijn.

Echter wil je er zeker van zijn dat werkende pagina’s de juiste code terugsturen naar zoekmachines (200) en dat pagina’s die niet worden gevonden ook een code terugsturen om aan te geven dat ze niet meer aanwezig zijn (een 404).

Als deze codes foutief zijn, kan dit Google en andere zoekmachines erop wijzen dat een “Page Not Found” pagina in feite een functionerende pagina is, waardoor het lijkt op een gedupliceerde pagina.

Dit wil je voorkomen, we laten je zo meteen zien waarom. 

Tip #4: Redirects 

Het verkeerd implementeren van redirects op je site kan een serieuze impact hebben op de zoekresultaten.

Wanneer je het kunt vermijden moet je de inhoud van je site niet verplaatsen van de ene URL naar de andere.

Met andere woorden, als je content op een pagina hebt en die pagina zoekmachineverkeer krijgt wil je voorkomen dat alle content wordt verplaatst naar een pagina die niet te vinden is voor de bezoeker.

De link moet altijd makkelijk te bezoeken zijn voor een optimale SEO waarde. 

Een hele handige tool hiervoor is Redirection.

Hiermee stel je zelf heel gemakkelijk jouw eigen redirects in.

redirects google

Tip #5: Duplicate content 

Gedupliceerde content is een ander aandachtspunt met de recente Panda-updates van Google.

Door inhoud te dupliceren (door dezelfde of bijna identieke inhoud op meerdere pagina’s te plaatsen), verdun je de gelijkheid van links tussen twee pagina’s in plaats van deze te concentreren op één pagina.

Hierdoor heb je minder kans op een rangschikking voor concurrerende zinnen met de site.

Nu je wat meer hebt geleerd over hoe het eigenlijk werkt om SEO toe te passen voor jouw website kun je aan de slag om de nodige wijzigingen aan te brengen op je site om je SEO te verbeteren en je positie op de resultatenpagina van de zoekmachine te verbeteren.

Vergeet niet dat je SEO waarde en effectiviteit worden beïnvloed door vele factoren.

Het belangrijkste is echter echt dat jouw content waardevol en relevant is voor je beoogde publiek.

Houd in gedachten dat zoekmachineoptimalisatie tijd nodig heeft voordat het werkt.

Je zult de voordelen van SEO niet van de ene op de andere dag ervaren.

In feite kan het maanden duren om te genieten van de resultaten van je harde werk.

In het begin zal je er zelf echt veel tijd in moeten steken om het stap-voor-stap op te gaan bouwen.

Heb je eenmaal een mooie fundering staan dan is het een kwestie van iedere dag bijhouden.

En zelfs als je op bepaalde momenten even geen tijd hebt zal het dag in dag uit voor je blijven werken.

Aan het einde van de rit is al jouw harde werken dan ook zeker de moeite waard geweest.

Niet voor niets dat ieder bedrijf zou moeten denken aan de SEO waarde van hun site!

Geld verdienen door hoger te gaan scoren in Google

Doordat je door het toepassen van al deze tips met jouw website hoger in Google gaat scoren zal je ook gaan merken dat jouw website veel meer bezoekers gaat krijgen dan daarvoor.

Hierdoor ga je uiteraard ook merken dat jouw inkomsten steeds meer worden en dit eindeloos op te schalen is.

Wil jij ook leren hoe jij Affiliate Marketing kunt gaan toepassen voor jouw website om daarmee nog meer (passieve) inkomsten te genereren?

Dan raden wij jou onze Affiliate Marketing Revolutie review zeker te lezen.

Heb je een webshop of denk je eraan om er een te gaan starten en wil je graag gebruik maken van het hele grote bereik van Bol?

Dan raden wij jou aan om onze Bol Masterclass review te lezen.

In deze complete cursus leer je namelijk van A tot Z hoe jij dit zelf succesvol kunt gaan opzetten.

Chris
Wij van SiteReviews.nl helpen mensen bij de juiste aankoop van producten en diensten door het delen van onze reviews. En leren jou graag van alles met betrekking tot internet marketing, affiliate marketing, social media marketing, geld verdienen op het internet, beleggen, investeren, persoonlijke ontwikkeling, relaties, gezondheid etc. Wij delen hier op SiteReviews.nl veel waardevolle tips en ideeën.

Gerelateerde berichten:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Wij maken op onze website gebruik van cookies om je beter en persoonlijker te helpen. Als je verder gebruik maakt van onze website gaan wij ervan uit dat je dat goedvindt. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op "cookies toestaan" om jou de best mogelijke browse-ervaring te bieden. Als je deze website blijft gebruiken zonder jouw cookie-instellingen te wijzigen of als je hieronder op "Accepteren" klikt, ga je hiermee akkoord.

Sluit