Eigen Webshop Beginnen?: Stappenplan voor beginners! [2024]

Gemiddelde leestijd: 39 minuten

Er zijn ontzettend veel mensen die erover nadenken om een eigen webshop te beginnen.

Wij schatten de kans aanzienlijk hoog in dat jij ook tot deze groep behoort.

Er is namelijk een reden dat je bij ons op de site terecht bent gekomen.

Mocht dit kloppen dan heb je geluk.

In dit artikel laten wij je namelijk alles zien wat je moet weten over het beginnen van een eigen webshop.

Door middel van deze handige informatie kan ook jij als beginner aan de slag.

Voor je het weet zal je in staat zijn om op een zeer eenvoudige manier passieve inkomsten binnen te halen met je nieuwe site. 

Lees hieronder snel verder!

Waarom een eigen webshop beginnen – een webshop starten? 

Een eigen webshop beginnen, iets waar veel mensen over nadenken.

Dit is natuurlijk niet zo raar, het hebben van een eigen webshop laat namelijk de mogelijkheid open om flexibel te kunnen werken.

In plaats van een standaard baan op een kantoor heb je namelijk echt iets waar je zelf aan kunt gaan bouwen.

Als het goed gaat dan ben je in staat om jouw website aanzienlijk uit te breiden.

Hierdoor zorg je ervoor dat je op de lange termijn steeds meer geld kunt gaan verdienen aan je webshop. 

In tegenstelling tot wat nog wel eens wordt gedacht is het voor iedereen mogelijk om te beginnen met een eigen webshop.

Je hebt namelijk nagenoeg niets nodig, een laptop en een goede internetverbinding is vaak al genoeg.

Wel heb je er in het begin aardig wat tijd voor nodig, het opzetten van een bedrijf is nu eenmaal niet zomaar iets.

Ben je bereid om deze tijd er in te stoppen dan zal ook jij in staat zijn om je eigen webshop zelfstandig op te kunnen zetten.

Ideaal voor iedereen die op zoek is naar een nieuwe bijbaan!

De belangrijkste dingen waar je rekening mee moet houden tijdens het starten van jouw webshop zie je in onderstaande video.

Voordelen van een eigen webshop

Nu je wat meer weet over het beginnen van een webshop is het van belang om te kijken naar de voordelen die je kan ondervinden.

Er zijn echt veel voordelen verbonden aan het hebben van een eigen webshop.

Om het wat makkelijker voor je te maken hebben we hieronder een selectie voor je gemaakt met de grootste voordelen die ook jij kan ondervinden wanneer je kiest voor een eigen webshop: 

1. Je kunt veel verdienen

De gemiddelde webshop eigenaar verdient evenveel of meer dan een praktische winkeleigenaar van hetzelfde vak.

Dit terwijl de online ondernemers die consequent hun producten op de markt brengen veel geld verdienen met veel minder inspanning dan een fysieke winkeleigenaar.

Heb je dus een ondernemende geest en wil je in staat zijn om echt aan een eigen winkel te werken die ook nog eens zorgt voor mooie inkomsten dan is het beginnen van een eigen webshop zo gek nog niet.

Verwacht alleen niet dat je er binnen no time multimiljonair mee wordt, er gaat nu eenmaal in het begin veel tijd in zitten. 

2. Het is super eenvoudig

Met behulp van een computer en internet kan je zelfstandig alle dagelijkse zakelijke transacties online uitvoeren.

Dit biedt je het extra voordeel dat je kunt werken vanuit huis op een hele relaxte manier.

Dit maakt het echt een stuk makkelijker dan het werk op kantoor.

Het is niet meer nodig om een fysieke werkplek te hebben en om iedere dag in de auto te stappen naar je werk, voortaan doe je het gewoon vanuit huis. 

Dit scheelt jou sowieso al een hoop reistijd en onnodig in de file staan, waardoor je ook nog eens extra tijd overhoudt.

3. Je hebt een hoge mate van flexibiliteit

Online eigenaren kunnen de voorkeur geven aan werken op elk moment van de dag, zodat ze meer tijd met hun gezin kunnen doorbrengen.

Men kan het bedrijf altijd en overal runnen.

De tijdsflexibiliteit hangt natuurlijk wel af van het bedrag wat je graag wilt verdienen.

Heb je echt voor ogen om de nieuwe Coolblue te worden dan zal je hiervoor echt enorm veel tijd moeten investeren.

Dit is anders wanneer je genoegen neemt met een iets lagere omzet.

Dit is altijd een persoonlijke afweging om te maken bij het beginnen van een eigen webshop. 

De mogelijkheden zijn in ieder geval enorm.

4. Het is vrij goedkoop

Men kan overal een Online Store bedrijf opzetten zonder dat men zich hoeft te verplaatsen.

Men hoeft zich alleen maar te concentreren op de marketing en het runnen van zijn Online Store en niet op het bouwen ervan.

Online winkels verminderen ook de huur van gebouwen, het inhuren van medewerkers en de telefoonkosten dankzij de klantenondersteuning via e-mail en internet.

Je kunt zelfs gratis een online winkel opzetten en geen gedoe hebben met het bijhouden en opslaan van productinventarisaties.

Geen dure huurkosten, voorraadkosten en bijvoorbeeld personeelskosten.

5. Je kunt snel beginnen

Weer een ander voordeel is dat je in staat bent om snel met je eigen webshop te beginnen.

Dit maakt het echt een stuk makkelijker dan het opzetten van een fysieke winkel bij jou in het dorp of in de stad.

Men kan in minder dan een dag een nieuwe webwinkel starten, bouwen en opzetten.

Zodra het opzetten is gedaan zal jouw bedrijf zelf 24/7 bestellingen aannemen en geld verdienen via internet.

En dit ook op de momenten dat jij zelf ligt te slapen.

Dit maakt het echt een prima optie voor bijvoorbeeld studenten die graag wat bij zouden willen verdienen naast hun studie. 

6. Je komt makkelijk aan verkopende producten

Een online winkel is in staat om de best verkopende producten op het internet te verkopen zonder dat er een voorraad aanwezig is.

De eigenaar kan op grote schaal de producten kiezen om online te verkopen van de best verkopende farmaceutische producten, verzorgingsproducten, kleding, sieraden, parfums tot auto’s en onroerend goed.

De winkeleigenaar kan de producten direct voor de deur van de klant versturen, probleemloos met de bedrijfsnaam op de doos.

Deze manier van verkopen wordt ook wel dropshipping genoemd.

Je verkoopt dan zelf de producten via jouw webshop, maar zonder eigen voorraden en je hoeft zelf niets te versturen.

online webshop verkopende producten

Nadelen van een eigen webshop

Door het bovenstaande krijg je misschien het idee dat er alleen maar voordelen zitten aan het beginnen van een eigen webshop.

Hoewel het klopt dat er inderdaad veel voordelen zijn, zijn er helaas ook een aantal nadelen die je kan ondervinden.

Het is noodzakelijk om van deze nadelen op de hoogte te zijn voordat je besluit om een eigen webshop op te zetten.

Om het weer wat makkelijker te maken hebben we hieronder de belangrijkste nadelen voor je onder elkaar op een rijtje gezet:

1. Er is al erg veel concurrentie 

Door de groei van e-commerce neemt niet alleen het aantal potentiële klanten toe, maar ook de hoeveelheid concurrenten die er op de markt te vinden zijn.

De juiste online zichtbaarheid binnen de branche is dan ook niet eenvoudig.

Je zal je best moeten doen om de andere webshops te slim af te zijn.

Het verwerven van nieuwe klanten is mogelijk, maar zeker niet onmogelijk.

Dit betekent alleen wel dat je zal moeten investeren in onder andere een goede SEO en Inbound Marketing strategie om bezoekers naar de website te brengen.

Door er veel tijd in te stoppen kan je beter zijn dan de andere webshops binnen jouw branche. 

2. Gebrek aan fysiek contact met het product 

In de online winkel kunnen klanten de producten niet aanraken of uitproberen.

Daarom zijn copywriting en fotografie erg belangrijk omdat deze overtuigend moeten zijn en klanten moeten aanzetten om een bepaalde actie te ondernemen.

De productbeschrijvingen moeten uitputtend zijn en alle technische specificaties bevatten.

De foto’s moeten van goede kwaliteit zijn en de producten onder verschillende gezichtspunten laten zien.

Aangezien er bij sommige mensen toch iets niet naar wens is zal je te maken krijgen met retourzendingen, hier kom je nu eenmaal niet onderuit.

Dat is een groot nadeel van het online verkopen middels een webshop. 

3. Geen mensen in de winkel 

In de onlinewinkel kopen klanten alleen, er is nu eenmaal niemand bij het helpen van een aankoop.

Dit gebrek aan personeel in het bedrijf is dan ook een groot nadeel van een webshop.

Het personeel van het bedrijf adviseert, suggereert of begeleidt de klant namelijk niet in het aankoopproces.

Gelukkig is het vandaag de dag mogelijk om dit probleem te verhelpen via de live-chat.

Dit zal de klanten onmiddellijk helpen bij het maken van hun aankopen en geeft direct een stuk meer vertrouwen.

4. Een gebrek aan vertrouwen

Klanten hebben niet altijd even veel vertrouwen in online webshops.

Daarom is de aanwezigheid van een live-chat support op de site van het grootste belang, zodat de klant zich veiliger voelt.

Dit maakt het voor de klant mogelijk om vragen te stellen.

Een andere factor die het koopgedrag positief beïnvloedt, is de aanwezigheid van feedback van klanten.

Het kunnen lezen van reviews van klanten die al hebben gekocht op de website vergroot het vertrouwen in de leverancier enorm.

Hier zullen we je straks bij onze tips nog veel meer over laten zien!

geen vertrouwen in producten

Moet je naar de KVK? 

Jazeker, als je van plan bent om geld te verdienen aan je eigen webshop dan is het inderdaad zo dat je naar de KVK moet.

Het is namelijk zo dat in ons land iedere ondernemer langs moet gaan bij de KVK om zich in te schrijven.

We spreken van een onderneming wanneer iemand bepaalde diensten of goederen aanbiedt in ruil voor een bepaald geldbedrag.

Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat de webshop hier inderdaad ook onder zal vallen.

Het maken van een KVK afspraak en jezelf inschrijven is dus noodzakelijk en kan je hier gemakkelijk doen.

Tijdens het registratieproces moet je aangeven wat je met je site wilt gaan doen.

Het is noodzakelijk om fysiek aanwezig te zijn bij het gesprek, je kunt helaas niet alles via het internet doen.

Voor het inschrijven zal je een bedrag kwijt zijn van 50 euro.

Dit bedrag kun je echter wel weer aftrekken van de belasting nu je dit hebt gebruikt voor je bedrijf. 

inschrijven bij de kamer van koophandel

Hoe producten kiezen – webshop beginnen waarin?

Een van de grootste valkuilen voor nieuwe webshop eigenaren is het vinden van de beste producten om te verkopen.

Of het nu gaat om een enkel product of een volledige productlijn, het kiezen van producten is nagenoeg altijd erg lastig.

Het oplossen van een pijnpunt van de klant zal een effectieve manier zijn om een product te ontwikkelen dat mensen willen.

Vaak gaat het om het verhelpen van slechte of frustrerende ervaringen die klanten hebben met bestaande producten.

Het is de moeite waard om goed op te letten wanneer je veel voorkomende frustraties met een bestaande productlijn opmerkt.

Je moet je bewust zijn van de pijnpunten en kleine ergernissen die je in het dagelijks leven tegenkomt.

Dit kan precies zijn wat je nodig hebt om de producten te kiezen voor bij jou op de site. 

Het is ook mogelijk om te kijken naar producten die erg in trekt zijn voor een bepaalde hobby.

Wanneer consumenten gepassioneerd zijn over een bepaalde handel of hobby, zijn ze meestal eerder geneigd om geld te investeren om het exacte product te krijgen dat ze willen.

Deze willingness-to-pay kan een belangrijke keuze zijn bij het vinden van goede producten voor jouw site.

Ook zorg je voor een hogere mate van betrokkenheid en loyaliteit aan je merk.

Dit komt doordat enthousiaste klanten over het algemeen meer betrokken zijn bij de industrie en meer waarde halen uit de producten die ze kopen.

Als laatste zou je voor je eigen interesses kunnen kiezen.

Hoewel er inherente risico’s zitten aan het kiezen van een niche op basis van je eigen interesses, hoeft het echt niet zo te zijn dat dit zal mislukken.

Het gebruik van je kennis en ervaring om een uniek product te creëren en te positioneren kan zeer winstgevend zijn.

Het opbouwen van een bedrijf neemt veel tijd in beslag, door te kiezen wat je leuk vindt heb je vaak meer succes en houd je het over het algemeen ook langer vol.

unique producten kiezen webshop beginnen

Is het beginnen van een eigen webshop moeilijk?

Veel mensen vragen zich af of het eigenlijk lastig is om een eigen online webshop op te zetten.

Het online verkopen van producten met behulp van een eigen webshop is niet makkelijk, maar zeker niet onmogelijk.

De technologie heeft het echter wel eenvoudiger gemaakt om een online winkel sneller te bouwen dan je een paar jaar geleden voor mogelijk had gehouden.

Er was een tijd dat het bouwen van een e-commerce winkel extreem moeilijk was.

Je moest iemand inhuren die wist hoe je de site voor je moest coderen.

Dit soort mensen vroegen over het algemeen veel geld.

Er was ook geen garantie dat de man die je aannam het goed zal doen.

Ze zouden een slechte site kunnen bouwen en met je geld ervan doorgaan. 

Tegenwoordig kun je dit vervelende proces met een paar klikken doen.

Je hoeft zeker niet altijd meer website ontwikkelaars in te huren die je je toch al niet kunt veroorloven in het begin.

Een e-commerce website bouwer stelt je in staat om met een paar klikken je online winkel te bouwen en kan je zelfs in staat stellen om gemakkelijk te verkopen op online marktplaatsen zoals op Bol en Amazon.

Hoe je leert verkopen op Bol.com lees je in onze Bol Masterclass review.

Dit maakt het mogelijk om als beginner ook aan de slag te gaan.

Verderop in dit artikel hebben we een handig stappenplan voor je wat je kunt gebruiken voor het opzetten van een eigen webshop. 

Kosten van een eigen webshop – webshop beginnen kosten? 

Uiteraard wil je niet een fortuin uitgeven om een eigen webshop te kunnen beginnen.

In eerste instantie lijkt een goede online winkel misschien een beetje duur.

Echter, in vergelijking met de winst die je er uiteindelijk mee kunt verdienen, is het echt bijna niets.

De online wereld groeit snel en dit leidt direct tot een snelle groei van de online verkoop.

E-commerce websites kosten tussen de €25 en  €200 per maand.

Als je net begint is het handig om voor een goedkopere optie te kiezen.

Vervolgens kan je jouw webshop verrijken met foto’s die op grote schaal beschikbaar zijn op verschillende gratis stock fotosites.

Als je bedrijf blijft groeien en de noodzaak ontstaat om een zeer high-end site te hebben, zal er altijd ruimte zijn om te upgraden.

Naast deze kosten voor je website zelf zijn er natuurlijk nog bijkomende kosten die je kunt verwachten wanneer je met je eigen webshop begint.

Zo is het bijvoorbeeld handig om een zakelijke rekening te hebben.

Dankzij deze zakelijke rekening kun je jouw zaken en privé gescheiden houden.

Denk daarnaast ook aan de aankoop van spullen om prettig te kunnen werken.

Een nieuwe laptop, een monitor en een prettige muis zijn dingen waar je zeker in zou moeten investeren.

Door alles op een rijtje te zetten wat je nodig hebt is het mogelijk om precies te zien aan welke kosten je moet denken voor het opzetten van je eigen webshop. 

webshop beginnen kosten

Eigen webshop beginnen – stappenplan voor beginners 

Zoals we al hebben vermeld komt er nogal wat kijken bij het beginnen van een eigen webshop.

Dit houdt dan ook in dat je er echt de tijd voor zal moeten nemen.

Wil je als beginner nu eenvoudig beginnen met je eigen webshop dan heb je geluk.

Hieronder hebben we namelijk een stappenplan voor je gemaakt wat je zelf kunt volgen als je met jouw webshop aan de slag wilt gaan.

Door de stappen te volgen beschik je binnen no time over je eigen website: 

Stap #1: Kies een goed platform 

De grootste fout die de meeste mensen maken is het verkeerd kiezen van het platform voor hun online winkel.

Gelukkig zullen wij je op weg helpen.

Er zijn twee populaire eCommerce platforms die we aanbevelen: Shopify of WordPress.

Shopify is een volledig gehoste eCommerce oplossing die begint bij €29 per maand.

Het is een probleemloze oplossing waarbij je gewoon inlogt en begint te verkopen.

Hiermee ga je dus heel snel en gemakkelijk aan de slag.

De meeste gebruikers kiezen voor WordPress vanwege de flexibiliteit die het biedt en omdat het gratis is.

Al ligt het er wel aan voor welk thema je gaat, want sommige zijn ook betaald.

Het vereist wel enige setup en kost meer opstarttijd, maar het is de moeite waard om het te doen voor de lange termijn.

Dit maakt ook WordPress een goede optie om te kiezen. 

Stap #2: Kijk naar de bijkomende zaken 

Om je winkel op te zetten heb je domeinnaam, webhosting en een SSL-certificaat nodig.

Een domeinnaam is het adres van je website op het internet.

Het is wat gebruikers zullen typen in hun browser om je website te bereiken en te vinden.

Webhosting is waar je website op het internet woont.

Het is het huis van je website op het internet.

Elke website op het internet heeft webhosting nodig.

SSL-certificaat voegt een speciale beveiliging laag toe aan je website, zodat je gevoelige informatie zoals creditcardnummers en andere persoonlijke informatie kunt accepteren.

Dit is nodig voor het accepteren van creditcardbetalingen op je website.

Normaal gesproken kost een domeinnaam ongeveer €14,99 per jaar, webhosting ongeveer €7,99 per maand, en SSL-certificaat kost ongeveer €69,99 per jaar.

Stap #3: Maak een WordPress pagina aan

Zoals we al hebben aangegeven zouden wij je aanraden om gebruik te maken van WordPress als je een website wilt beginnen.

Maak als eerste een account aan bij WordPress.

Indien je de bovenstaande stappen al hebt doornomen is het niet nodig om een domeinpakket van WordPress te kiezen.

Hoewel je voor de goedkope optie kunt kiezen is het ook mogelijk om te kiezen voor een iets duurder pakket als je net even wat meer functies wilt hebben op je website.

Aangezien iedereen een ander budget heeft laten wij je hier vrij in, zie ook wat we hebben vermeld bij de webshop beginnen kosten aan het begin van dit artikel. 

wordpress pagina aanmaken

Stap #4: Voeg producten toe op je site 

Vervolgens is het tijd om producten toe te voegen aan je winkel.

Je moet naar Producten gaan en op “Nieuwe pagina toevoegen” klikken om een nieuw product toe te voegen.

Geef eerst een titel op voor je product en geef vervolgens een gedetailleerde beschrijving.

In de rechterkolom zie je het vakje ‘Productcategorieën’.

Klik op ‘Nieuwe productcategorie toevoegen’ om een categorie voor dit product aan te maken.

Zo kunnen je klanten gemakkelijk producten sorteren en doorzoeken.

Scrol naar beneden en ga naar het vakje ‘Productgegevens’.

Hier vind je product gerelateerde informatie zoals prijzen, voorraad, verzending etc.

Onder het vakje Productgegevens zie je een vakje om een korte beschrijving van het product toe te voegen.

Deze korte beschrijving wordt gebruikt wanneer gebruikers meerdere producten op een pagina bekijken.

Zodra je tevreden bent met alle productinformatie die je hebt toegevoegd, kun je op de knop Publiceren klikken om het live op je website te maken.

Stap #5: Voeg WordPress plug-ins toe 

Nu je jouw webshop hebt opgezet, wil je waarschijnlijk aan de slag met het toevoegen van andere gebruikelijke elementen op je website.

Hier kan je denken aan een contactformulier, over pagina, en nog veel meer handige informatie voor de klant.

Om WordPress verder aan te passen en functies toe te voegen zoals contactformulieren, galerijen, schuifregelaars en andere functies moet je WordPress plug-ins gebruiken.

WordPress plug-ins zijn apps waarmee je nieuwe functies aan je website kunt toevoegen.

Er zijn meer dan 46.000 WordPress plug-ins beschikbaar.

Wij raden je aan om zelf een kijkje te nemen op WordPress om te zien welke plug-ins er aansluiten bij wat je zoekt voor jouw site. 

Stap #6: Publiceer en heb geduld 

Na de bovenstaande stap is het tijd om je website echt te publiceren.

Als het goed is heb je alles gedaan om je website live te maken en om jouw producten op je site te zetten.

Het is van belang om geduld te hebben nadat je jouw site live hebt gemaakt.

Dit komt voornamelijk door het feit dat het een tijdje duurt voordat je zomaar internetverkeer oftewel traffic naar je website weet te halen.

Met behulp van de analytische informatie uit WordPress is het mogelijk om in kaart te brengen hoe het ervoor staat met je website en wat je kunt doen om jouw site het beste aan te passen. 

Een ander goed hulpmiddel hiervoor is Google Analytics, waarin je echt al jouw statistieken kunt uitlezen.

Tips voor een goede webshop – webshop beginnen tips 

Als het goed is weet je door het bovenstaande al veel beter waar je moet beginnen.

Nu is het zoals reeds vermeld niet heel eenvoudig om als starter een eigen webshop op te zetten.

Hier komt in het begin nog best aardig wat bij kijken en er komt dan ook een hoop op je af.

Om je wat verder op weg te helpen hebben we hieronder een aantal tips opgenomen.

Wij raden je zeker aan om deze tips goed te volgen om jouw webshop met succes op te kunnen gaan zetten. 

Tip #1: Zorg voor professioneel webdesign 

Het maakt niet uit of je website alle toeters en bellen heeft, als het webdesign van je winkel belabberd is dan zal je geen succes kunnen boeken.

Volgens een studie van Kissmetrics beschouwt 93% van de kopers het visuele aspect als de belangrijkste factor bij het doen van een aankoop.

Om een winstgevende online winkel te creëren kun je kiezen voor de diensten van een webdesigner om jouw site onder handen te nemen.

Je kunt echter ook een kant-en-klaar sjabloon kiezen en het aanpassen aan je behoeften.

Er zijn enorm veel e-commerce-sjablonen op het internet te vinden die worden aangeboden door sites als TemplateMonster, TonyTemplates en Apollotheme.

Dit maakt het mogelijk om jouw site te personaliseren. 

webdesign webshop

Tip #2: Voeg een ‘Over ons’ pagina toe

Als een bezoeker naar je “Over ons” pagina gaat, betekent dit dat ze al geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf.

Ze geven je eigenlijk de kans om hem of haar te bewijzen dat jouw product echt het beste is.

Wat je moet doen is duidelijk aangeven wie je bent, wat je doet en wat je te bieden hebt voor je klanten.

Alle reviews, prestaties en elke vorm van sociaal bewijs is van belang.

Zorg ervoor dat je deze kans niet verprutst, want zo verlies je de klant namelijk.

Je contactgegevens moeten duidelijk en gemakkelijk te vinden zijn op je pagina “over ons” en op de rest van je website.

Het voorzien van een “Over ons” pagina met te veel informatie kan overweldigend zijn voor de bezoekers van de site.

Sommige onlinewinkels kiezen dan ook voor een minimalistisch ontwerp om de informatie duidelijk en gemakkelijk te begrijpen te houden.

Tip #3: Denk aan de klantenservice 

Jouw klanten moeten weten dat ze hulp krijgen nadat ze een aankoop hebben gedaan.

Het garanderen van het oplossen van problemen na de aankoop en het raadplegen van voordat de aankoop kan potentiële kopers omzetten in vaste klanten.

Het beste is een live-chat functie die 24 uur per dag en 7 dagen per week werkt.

Deze tool kan je site-wide conversie met 10% of meer verhogen.

Als je niet over de middelen beschikt om 24 uur per dag ondersteuning te bieden, zou je nog steeds een klantenservice moeten hebben.

Bied ondersteuning in alle fasen van de winkelervaring om nieuwe kopers aan te moedigen hun eerste aankoop te doen.

Maak je klantenservicefuncties zichtbaar vanaf de homepage, zodat kopers zich bewust zijn van deze diensten.

Tip #4: Adverteer op social media 

Adverteren op social media kanalen is een krachtige manier om met veel potentiële klanten in contact te komen.

Social media reclame kan van alles zijn.

Van een eenvoudige Facebook-feed post tot aan een heel verhaal op Snapchat. Of bijvoorbeeld doormiddel van een Cash Cow channel op YouTube.

Gebruik tools, zoals Google Analytics, om bij te houden welke kanalen je doelgroep het meest gebruikt.

Richt je advertenties vervolgens op deze platforms.

Als je in de war raakt door het relatief nieuwe terrein van sociale media dan kan je altijd nog een specialist inschakelen om jou te helpen.

Social media marketing zorgt voor veel creativiteit, dus probeer de persoonlijkheid van je belangrijkste kopers te implementeren in je advertenties.

Tip #5: Haal die reviews binnen 

Beoordelingen en reviews van je producten stimuleren je betrouwbaarheid enorm.

Online klanten kunnen verkopers niet persoonlijk ontmoeten, dus ze vertrouwen op de feedback van andere kopers om verkopers te beoordelen.

Beoordelingen op productpagina’s besparen de consument tijd door snel te laten zien wat andere klanten van het product vinden.

Productbeoordelingen zijn overtuigender als ze in grote aantallen aanwezig zijn op de site.

Om meer reviews aan te moedigen zou je jouw klanten altijd moeten vragen een beoordeling achter te laten na het doen van een aankoop.

Klanten die tevreden zijn met je product zullen uit zichzelf vaak geen review achterlaten.

Geef ze een zacht duwtje in de rug om toch die review te kunnen krijgen. 

Conclusie

We hopen dat je dankzij de handige informatie uit dit artikel een beter beeld hebt gekregen bij het beginnen van een eigen webshop.

Je hebt gezien dat er nog best wel wat bij komt kijken, echter zal je dankzij ons handige stappenplan al een stuk beter weten waar je precies moet beginnen.

Middels een eigen webshop is het mogelijk om passieve inkomsten te verkrijgen.

Dit stelt je in staat om steeds meer te verdienen terwijl je er minder tijd in stopt en je uiteindelijk jouw 9-5 baan kan gaan verlaten.

Wil je direct goed van start gaan met het bouwen aan jouw eigen e-commerce business en passieve inkomsten?

Dan raden wij jou aan onze Bol Masterclass review te lezen.

In deze complete cursus leer je van A tot Z hoe jij dat zelf stap-voor-stap kunt gaan opbouwen.

Chris
Wij van SiteReviews.nl helpen mensen bij de juiste aankoop van producten en diensten door het delen van onze reviews. En leren jou graag van alles met betrekking tot internet marketing, affiliate marketing, social media marketing, geld verdienen op het internet, beleggen, investeren, persoonlijke ontwikkeling, relaties, gezondheid etc. Wij delen hier op SiteReviews.nl veel waardevolle tips en ideeën.

Gerelateerde berichten:

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *