User-generated content is content die door de gewone mensen op sociale media wordt gecreëerd in plaats van door merken.
Merken verzamelen die content door middel van wedstrijden, branded hashtags, of door simpelweg toestemming te vragen.
Wanneer merken die content opnieuw delen met hun eigen volgers, voeren ze een UGC-campagne.
Door gebruikers gegenereerde content kan de naamsbekendheid en de klantenloyaliteit helpen vergroten door bedrijven in staat te stellen de opwinding en creatieve energie van hun klanten aan te boren.
Het voornaamste voordeel van User-generated content is het feit dat het voor de klant leuk is om te zien.
Bij de content die afkomstig is van bedrijven zelf zullen zij namelijk altijd een beetje wantrouwig zijn, ze weten immers dat er een winstoogmerk achter zit.
Bij User-generated content ligt dit anders, dit is immers afkomstig van echte mensen.
Wil je zelf alles leren over social media marketing? Dan raden wij jou de Agency Masterclass aan.
Hierin ga je precies leren hoe jij zelf aan de slag kunt gaan met het bouwen van een eigen social media marketing business.
In onze review over de Agency Masterclass lees je alles over deze complete cursus.