In social media marketing is geo targeting een techniek die je kunt gebruiken om advertentie-inhoud aan te passen aan de locatie van een gebruiker.
In Facebook-advertentiebeheer kunnen gebruikers worden opgenomen of uitgesloten van een doelgroep op basis van hun regio, land, staat, stad, postcode of adres.
Dit betekent dat adverteerders advertenties kunnen maken en doel advertentiesets om gebruikers in een bepaalde geografische locatie aan te spreken.
Dit maakt het natuurlijk onmisbaar voor social media marketing.
Het plaatsen van advertenties op Facebook of Instagram is immers een handige manier om te zorgen voor een grote doelgroep.
Door geo targeting toe te passen weet je zeker dat je jouw advertenties echt op de juiste manier wordt afgestemd op de klant of gebruiker.
Het kost aanvankelijk wat tijd om alles in te stellen, maar je zal zien dat je met geo targeting aanzienlijk veel voordelen weet te boeken.
Wil je geo targeting zo optimaal mogelijk toepassen dan is het handig om een goede social media marketing cursus te volgen, zoals de SMMB Masterclass.
Hierin leer je de beste technieken en winstgevende advertenties te maken voor oa Facebook en Instagram.
In onze review over de SMMB Masterclass lees je alles over deze complete cursus.