Een noodzakelijke stap voor het versturen van een e-mailcampagne of nieuwsbrief.
Veel e-mailclients staan toe dat je een testmail stuurt voordat je een gewone e-mailnieuwsbrief of solopost verstuurt, waarbij je één kopie van het bericht naar een intern e-mailadres stuurt en deze vervolgens controleert op opmaak- of kopieerfouten of onjuist geformatteerde koppelingen.
E-mailmarketeers dienen ook een testcampagne te sturen naar een lijst van e-mailadressen die niet in de implementatiedatabase staan.
Dit moet om te bepalen hoe goed de verschillende elementen in het bericht presteren en hoe goed ze reageren.
Het voordeel van een test is natuurlijk dat je kunt zien of alles naar behoren werkt.
Door gebruik te maken van de testmogelijkheid zal je later tegen minder problemen aanlopen.
Het is dus erg belangrijk binnen email marketing precies te zien waar je op moet letten bij het opstellen van een dergelijke test email voor jouw doelgroep.
Dit is zeker een juiste keuze om te maken als je email marketing op de juiste manier wilt toepassen.
Wil je dit zelf succesvol gaan toepassen? Dan raden wij jou de Enormail e-mailmarketing software aan.
Hiermee kun jij zelf eenvoudig mailings versturen en een mailinglijst opbouwen.
Deze software heeft als groot pluspunt dat het geheel Nederlands is.
Lees er alles over in onze Enormail review >>