Een dark post is een ongepubliceerde sociale post die wordt gepromoot als een advertentie voor een specifiek publiek.
Het is een post die niet organisch te vinden is en niet op de tijdlijn van je merk verschijnt.
De dark posts kunnen helpen bij het splitsen van tests.
Daarnaast kunnen ze helpen voorkomen dat je tijdlijn wordt overspoeld met promotionele berichten.
Hoewel de term “dark post” deze inhoud geheimzinnig kan doen lijken, moet je er rekening mee houden dat elke gebruiker nu al je Facebook-advertenties kan opzoeken via de functie Pagina-transparantie.
Het is dus niet echt iets waar je je zorgen over hoeft te maken.
Het gebruik van dark post maakt het mogelijk om het overzicht altijd te behouden.
Dit is voor het opzetten van een campagne met veel content super belangrijk.
We je zelf serieus aan de slag gaan met social media marketing? Dan raden wij de Agency Masterclass aan.
Hierin ga je precies leren hoe jij zelf een succesvolle social media business op kunt starten.
In onze review over de Agency Masterclass lees je alles over deze complete cursus.