Zoals de naam al aangeeft, verwijst de term ” Duplicate content ” naar inhoud die al op het internet is gepubliceerd.
Over het algemeen verwijst dit naar artikelen, maar het kan ook om andere content gaan.
Dit concept wordt vooral gebruikt bij de optimalisatie van zoekmachines.
Duplicate content wordt door Google ernstig ontmoedigd.
Websites die geen unieke inhoud plaatsen kunnen eindigen met een lagere totale ranking en mogelijk zelfs met uitsluiting van de site van de belangrijkste zoekmachine resultaten pagina’s.
Veel website-eigenaren gebruiken black hat-technieken om de zoekresultaten te manipuleren en bezoekers aan te trekken door dubbele en met sleutelwoorden gevulde inhoud aan te bieden.
Om deze reden heeft Google verschillende updates uitgebracht.
Deze hebben tot doel om de sites te bestraffen die geen unieke inhoud hebben en om die met originele artikelen te “belonen”.
Ook zijn er veel plagiaatprogramma’s op het web die dubbele inhoud kunnen detecteren, denk bijvoorbeeld aan de bekende aanbieder copyscape.com.
Wil je veel geld verdienen met het internet dan moet je duplicate content dus echt voorkomen.