Wat is de frequentie?

De frequentie is een Facebook/Instagram reclameterm die verwijst naar het aantal keren dat je advertentie werd getoond aan de gemiddelde gebruiker in je doelgroep.

Het wordt berekend door het delen van de totale advertentie-impressies door het totale advertentiebereik.

Een frequentie van meer dan 1,00 betekent dat ten minste een aantal gebruikers je advertentie meerdere malen heeft gezien.

Dit kan positief zijn als je doel is om de naamsbekendheid en de advertentie te verhogen.

Als je frequentie zeer hoog is is het echter wel zo dat je jouw budget vaak verspilt.

Het is namelijk zo dat de kans klein is dat iemand bij het zien van een tweede advertentie wel actie onderneemt als hij dit de eerste keer niet deed.

De frequentie zal daarom altijd afhankelijk zijn van het doel wat je voor ogen hebt met jouw advertenties.

Door te spelen met de frequentie zal je precies kunnen zien hoe goed jouw advertentie eigenlijk aansluit bij de betreffende doelgroep. 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *