CTR is een metriek die wordt gebruikt om het aantal keren dat op je partnerlink is geklikt weer te geven, vergeleken met het aantal keren dat de link als percentage is weergegeven.
Om je CTR te vinden, neem je simpelweg het aantal klikken dat de link heeft ontvangen en deel je deze door het aantal impressies en vermenigvuldig je dit door 100 om je CTR percentage te krijgen.
Laten we er eens een voorbeeld bij pakken.
Als je een banneradvertentie hebt die 100 impressies heeft gehad en 1 klik heeft ontvangen, dan zou je 1 (kliks) nemen en deze delen door 100 (impressies) om .01 (resultaat) te krijgen.
Dit moet je vermenigvuldigen met 100 om tot een CTR van 1% te komen.
Aan de hand van je CTR is het eenvoudig om te zien hoe goed je bent in het aansturen van de klant om een bepaalde actie te ondernemen.
Over het algemeen is het zo dat hoe hoger je CTR is, hoe meer geld je zult verdienen aan je affiliate marketing strategie.
Al is het natuurlijk wel zo dat het altijd zal afhangen van het totaal aantal verkopen.